Catamaran Solar

Catamaran solar

   Povestea catamaranului solar incepe in vara anului 2017, cand prin bunavointa unui mare om Dl. Reinhardt West reusesc sa intru in posesia unor flotoare de 5.2m si 38 cm latime. Domnul West este reprezentantul West Sport SRL si se ocupa de constructia de ambarcatiuni sportive si de agrement  http://west-sport.ro

 

S-a intamplat cam asa:

   ''Era joi seara, pregateam masina pentru intalnirea unui personaj foarte drag cu care am avut placerea doar telefonic. Personajul in sine era dl West Reinhardt, iar drumul pe care trebuia sa-l fac era pana la Arad. Dupa 6 ore de drum am ajuns in Arad cu mari dureri de cap si oboseala datorita unui esapament incapatanat care a cedat cu o zi inainte, asa ca masina facea un zgomot de raliu, foarte suparator la drum intins. Ajung la locul cu pricina fara nicun deranj din partea agentilor de circulatie si intalnesc un om foarte modest, in ciuda vastei sale experiente nautice, dornic sa-mi asculte parerea si sa fie partas la toata nebunia asta, o nebunie pe care doar dependentii o au. Am vazut atelierul de lucru al firmei si am ramas placut uimit de lucrurile care se faceau acolo, cel mai mult imi facea cu ochiul un caiac de mare conceput si construit integral in Romania si am vazut si flotoarele pe care le-am visat atata timp. Erau genial de bestiale, 5,2m, 38 cm latime si 50 cm inaltime. N-am putut sa stau prea mult de vorba cu dl West, insa toata aceasta intalnire mi-a lasat o impresie incredibil de buna si un zambet pana la urechi, de care nu am scapat decat spre seara cand intram pe Valea Oltului. Animat de noile nazuinte am ajuns in Bucuresti undeva dupa 1 noaptea''

 

 

 

 

   Ajuns in Bucuresti am inceput incet-incet sa planuiesc, sa masor, sa calculez.....in cele din urma am ajuns la concluzia ca flotoarele ar trebui impartite in 3 camere etanse, in cazul in care vreun compartiment va lua apa, celelalte sa preia flotabilitatea si sa nu scufund plutitoarea. Nu stiu unde am auzit candva  ca in cazul plutioarelor lupta cu natura se castiga in garaj, asa ca am imbratisat sloganul si am inceput sa dau atentie detaliilor, asa ca am inceput sa-mi construiesc placi de fibra folosindu-ma de o bucata mare de geam. 

Sablonul cocii l-am copiat cu o bucata de carton, apoi am inceput sa fac decupajele si sa lipesc coastele in flotoare.

 

 

  Am achizitionat, apoi usi de vizitare ermetice din ABS alb dreptunghiulare si rotude, am inceput sa marchez puntea si am inceput sa fac decupajele.

 

 

 

 

   Apoi a trebuit sa ma gandesc cum sa fac construiesc puntea astfel incat sa fie usoara, demontabila si rezistenta. Initial m-am gandit sa folosesc placa de aluminiu stritata, insa oricat de groasa ar fi fost tot s-ar fi indoit sub greutatea noastra si a acumulatorilor, asa ca am ajuns sa folosesc o placa cu faguri din poliamida. Placa in sine este flexibila initial, apoi incepi sa torni straturi de fibra si rasina pe de-o fata si pe alta a placii pana cand obtii rezistenta dorita. Se poate utiliza cam orice fel de rasina si tesatura de fibra de sticla sau carbon, carbon-kevlar daca-ti da mana.

   Apoi am construit suportul motorului tot din fagure de poliamida si l-am lipit pe punte.   Pentru barele transversale am folosit patrat de duraluminiu 40X40, montat de punte pe talpice tot din duraluminiu cu grosimea de 5mm.

 

 

Cu greu a venit ziua in care a vazut apa, dar pana la urma am reusit sa-l vad plutind, chiar daca momentan doar cu motor si acumulatori.